Από την e-λια στο λάδι. Ένα διαθεματικό project στην Α’ Δημοτικού
Τι γνωρίζουμε για την Ελιά; Τι θέλουμε να μάθουμε; Τις απαντήσεις σε όλα αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα, θα μας τις δώσουν οι μαθητές της Α Δημοτικού μέσα από ένα σύνολο διαθεματικών δράσεων και τη χρήση της Τεχνολογίας.
Η φάρμα των κλασμάτων: Minecraft και Μαθηματικά στη Γ' Δημοτικού
Τι συμβαίνει όταν οι μαθητές της Γ Δημοτικού αναλαμβάνουν την αποστολή να χτίσουν απ΄ την αρχή μία φάρμα και να καλλιεργήσουν τη δική τους έκταση γης; Πώς θα τους βοηθήσουν τα κλάσματα και το Minecraft για να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους; Μία διαθεματική προσέγγιση στα Μαθηματικά με την αξιοποίηση του Minecraft education edition.
Χρησιμοποιώντας τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας στο Δημοτικό μας
Το σχολείο μας, Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Αφών Μαλτέζου, είναι το πρώτο Δημοτικό στην Ελλάδα που χρησιμοποιεί γυαλιά εικονικής πραγματικότητας στην τάξη. Στην ομιλία μας θα αναφερθούμε στους στόχους και τα παιδαγωγικά αποτελέσματα της χρήσης, στη διαδικασία της εγκατάστασης καθώς και σε διδακτικά σενάρια που έχουν εφαρμοστεί στο σχολείο μας και εμπεριέχουν τη χρήση των γυαλιών εικονικής πραγματικότητας. Πρώτη ομιλήτρια η διευθύντρια M.Sc, M.Sc Μαλτέζου Δέσποινα που θα αναφερθεί στους στόχους και στον σχεδιασμό της δράσης, ο καθηγητής Πληροφορικής Μαλτέζος Ιωάννης που θα αναφερθεί στην διαδικασία της εγκατάστασης και η εκπαιδευτικός M.Ed Αντωνία Κωνσταντινοπούλου που θα αναλύσει τα διδακτικά σενάρια και πώς εφαρμόστηκαν στην τάξη.
Η χρήση των βίντεο και των related readings του BrainPOP μέσα στην τάξη
Το BrainPop είναι μια ομάδα εκπαιδευτικών ιστότοπων με πάνω από 1.000 ταινίες κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους για μαθητές, μαζί με κουίζ και σχετικό υλικό, που καλύπτει όλα τα γνωστικά πεδία. Ο εκπαιδευτικός καλείται να βοηθήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν και να κατανοήσουν βαθύτερα νέες έννοιες και λέξεις κλειδιά και να διατυπώσουν τα δικά τους ερευνητικά ερωτήματα. Όμως, με ποιες στρατηγικές θα μπορέσει να πετύχει το στόχο του; Σε αυτή την παρουσίαση, σκοπός μας είναι:
• Να διακρίνουμε και να κατανοήσουμε αυτές τις στρατηγικές,
• Να τις εντάξουμε ομαλά μέσα στη μαθησιακή διαδικασία.
Gamification Tool for Enhancing Emotional Intelligence in EFL Classrooms: Integrating PBIS, MTSS, and SEL Approaches
Σε αυτή την παρουσίαση θα εξερευνήσουμε την καινοτόμο ενσωμάτωση του Classcraft, μιας πλατφόρμας παιχνιδοποίησης, στις στρατηγικές διδασκαλίας της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Η κινητήρια προσέγγιση του Classcraft εδράζεται στη θεωρία του αυτοπροσδιορισμού, ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο ψυχολογικό πλαίσιο. Θα συζητήσουμε πώς το συγκεκριμένο περιβάλλον μάθησης προωθεί τη θετική συμπεριφορά, τη συνεργασία και την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη, ευθυγραμμιζόμενο με τις αρχές PBIS (Θετικές παρεμβάσεις και υποστηρίξεις συμπεριφοράς), MTSS (Πολυεπίπεδο σύστημα υποστήριξης) και SEL (Κοινωνική και συναισθηματική μάθηση). Η παρουσίαση θα επικεντρωθεί στον τρόπο με τον οποίο ενισχύεται αποτελεσματικά το συναισθηματικό λεξιλόγιο, η γλωσσική κατάκτηση αλλά και γενικότερα η συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητών - μια βασική δεξιότητα για κάθε αναπτυξιακό στάδιο του ανθρώπου. Θα αναδειχθούν πρακτικά παραδείγματα και μελέτες περιπτώσεων που καταδεικνύουν τον αντίκτυπο της πλατφόρμας στην εμπλοκή των μαθητών, την βελτίωση της επικοινωνίας και την ψυχοκοινωνική τους ενδυνάμωση. Οι επισκέπτες-εκπαιδευτικοί θα ενημερωθούν για την εφαρμογή του Classcraft στις τάξεις, μετατρέποντας την παραδοσιακή διδασκαλία σε ένα διαδραστικό, συναισθηματικά εμπλουτισμένο ταξίδι που προετοιμάζει τους μαθητές για τις προκλήσεις ενός ποικιλόμορφου και διασυνδεδεμένου κόσμου.
Applying ΑΙ in Foreign Language Teaching: Challenges and Opportunities
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) έχει «εισβάλει» στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στον τομέα της ξενόγλωσσης παιδείας. Οι μαθητές συχνά την χρησιμοποιούν για να κάνουν τις εργασίες τους σε δευτερόλεπτα χωρίς να αποκομίζουν γνώση ενώ πολλοί καθηγητές φοβούνται ό,τι μπορεί να τους υποκαταστήσει. Αν όμως την προσεγγίσουμε ως ευκαιρία; Τότε μπορούμε να τη μετατρέψουμε από δυνητικό εχθρό σε πραγματικό σύμμαχο στην προσπάθεια μας να βοηθήσουμε τις μαθητές μας.
Η παρουσίαση εστιάζει στα ακόλουθα σημεία:
1) Πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει ενεργά την προσωποποιημένη και διαφοροποιημένη μάθηση.
2) Πως συμβάλλει ώστε οι μαθητές να αναπτύξουν γλωσσικές δεξιότητες, κριτική και δημιουργική σκεψη.
3) Πως λειτουργεί ως αρωγός στους εκπαιδευτικούς, προσφέροντας μια διαφορετική προσέγγιση στην εκπαιδευτική διαδικασία και διευκολύνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία.
4) Πως μπορεί να γίνει η εισαγωγή , η εφαρμογή της με ασφάλεια και η ενσωμάτωσή της στο πρόγραμμα σπουδών.
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Χρηματοοικονομικός Εγγραματισμός & ένα χρήσιμο app οικογενειακού προϋπολογισμού (Woli)
Η παρουσία απευθύνεται πρωτίστως σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε γονείς. Θα αναδείξει τις προσπάθειες του σχολείου να αυξήσει το επίπεδο οικονομικού αλφαβητισμού των παιδιών, μέσω του εκπαιδευτικού του προγράμματος. Σε αυτό το πλαίσιο, και ως παράδειγμα της καινοτόμου εκπαιδευτικής προσέγγισης, θα παρουσιαστεί και η συνεργασία με τη Woli. Η Woli είναι μια ελληνική εταιρεία που παρέχει ένα "learning by doing" εργαλείο και χρεωστική κάρτα, σχεδιασμένα αποκλειστικά για νέους. Στόχος της Woli είναι να ενισχύσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου, ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν καλές συνήθειες διαχείρισης των οικονομικών τους και οικονομική ανεξαρτησία από νωρίς.
*Βασική εξοικείωση με εφαρμογές κινητού τηλεφώνου.
Η αξιοποίηση του λογισμικού Geogebra στη διδασκαλία της Οικονομικής Θεωρίας
Η παρουσίαση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς οι οποίοι διδάσκουν το μάθημα της «Οικονομίας» στην Γ΄ τάξη του Γενικού Λυκείου. Αφού γίνει μια σύντομη αναφορά στα βασικά χαρακτηριστικά του ανοικτού αυτού Λογισμικού και τις δυνατότητες χρήσης του, θα παρουσιαστούν 9 διαδραστικά διαγράμματα τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν στην διδασκαλία επιμέρους ενοτήτων του μαθήματος «Οικονομία» της Γ΄ τάξης Λυκείου. Θα παρουσιαστούν τρόποι αποδοτικής αξιοποίησης των συγκεκριμένων διαδραστικών διαγραμμάτων καθώς και τα οφέλη τους στην διδακτική πράξη.
Ερμηνεύοντας οικονομικά φαινόμενα με τη χρήση του οικονομικού τύπου: Η περίπτωση του μαθήματος «Καινοτομία και Έρευνα»
Το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 εισήχθη στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α’ Λυκείου του Pierce – Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος ως παρέκκλιση, το μάθημα «Καινοτομία και Έρευνα». Σκοπός αυτής της «καλής πρακτικής» είναι η έγκαιρη προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη σφαίρα της παραγωγής. Η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, όπως συνεργασία, επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνδυάστηκε με τον οικονομικό εγγραμματισμό. Επιχειρήθηκε μια διαλεκτική σύνθεση της μορφής (παιδαγωγική μέθοδος) με το περιεχόμενο (γνωστικό αντικείμενο). Η διαφοροποίηση έγκειται στο ότι η διδασκαλία οικονομικών εννοιών γίνεται χωρίς τη χρήση εγχειριδίου, αλλά χρησιμοποιώντας και αναλύοντας επίκαιρα άρθρα από τον οικονομικό τύπο. Συμπληρωματικά λειτουργεί το αντίστοιχο οπτικοακουστικό υλικό όπως infographics, διηγήματα και videos. Ενδεικτικές θεματικές ενότητες που εξετάστηκαν είναι: Αξία χρήσης & ανταλλακτική αξία, Οριακή - ριζική καινοτομία, Παγκόσμιος καταμερισμός εργασίας – η μάχη των μικροτσίπ, Χρήμα και κρυπτονομίσματα, Αναδιάρθρωση παραγωγής και οικονομική κρίση, Τραπεζικές κρίσεις - Silicon Valley Bank, Credit Suisse.
Δραστηριότητες εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο Νηπιαγωγείο
Η παρουσίαση αφορά δράσεις εισαγωγής στον προγραμματισμό μέσω της παιδαγωγικής αξιοποίησης του επιδαπέδιου ρομπότ beebot σε διάφορα θεματικά πεδία του προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου.
Δημιουργική Μάθηση & Ολόπλευρη Ανάπτυξη στο Νηπιαγωγείο: Αξιοποιώντας ψηφιακά παιχνίδια εξατομικευμένης μάθησης
Η παρουσίαση με τίτλο "Δημιουργική Μάθηση & Ολόπλευρη Ανάπτυξη στο Νηπιαγωγείο: Αξιοποιώντας Ψηφιακά Παιχνίδια Εξατομικευμένης μάθησης" απευθύνεται σε Νηπιαγωγούς κι εστιάζει στην ενσωμάτωση των ψηφιακών παιχνιδιών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου ως εργαλείο για την προώθηση της δημιουργικής μάθησης και της ολόπλευρης ανάπτυξης των παιδιών. Θα αναλυθεί το πώς η εξατομικευμένη προσέγγιση μέσω των παιχνιδιών αυτών μπορεί να ενισχύσει τις γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών, παράλληλα με την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης και της δημιουργικότητας. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν παραδείγματα ψηφιακών παιχνιδιών που σχεδιάστηκαν ειδικά για εκπαιδευτική χρήση, επισημαίνοντας την αξία τους στον σχεδιασμό μαθησιακών εμπειριών που να προάγουν την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Τέλος, θα γίνει αναφορά στην ανάγκη για κατάλληλη εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική χρήση των ψηφιακών εργαλείων.
STREAM Role Models 4 ALL. Ένα ελληνικό project που υποστηρίχθηκε από το Scientix STE(A)M Partnership Education Resilience in Europe για την ισότιμη προσβαση στη STEM εκπαίδευση
Το έργο ST(R)EAM Role Models 4 ALL επιλέχθηκε από τη σύμπραξη του Scientix (Επιστημονική κοινότητα προώθησης της Εκπαίδευσης STEM στην Ευρώπη με έδρα τις Βρυξέλλες) και STE(A)M «Ανθεκτικότητα της εκπαίδευσης στην Ευρώπη». Το ST(R)EAM Role Models 4 ALL προσφέρει μαθησιακά σενάρια που επικεντρώνονται σε δραστηριότητες STE(A)M και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής ακολουθώντας μια συγκεκριμένη μεθοδολογία και μια συνεργατική παιδαγωγική διαδικασία βασισμένη στη διερεύνηση, καθώς και ερευνητικά δεδομένα από την ανάπτυξη και δοκιμή των μαθησιακών σεναρίων σε ομάδες εστίασης εκπαιδευτικών με την ενεργή συμμετοχή γονέων. Το έργο απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής-σχολικής ηλικίας από διαφορετικά πολιτισμικά και γλωσσικά υπόβαθρα και στοχεύει στην ανάπτυξη θετικών ταυτοτήτων STE(A)M μέσω της ενίσχυσης της συμμετοχής τους σε εμπειρίες STE(A)M. Στην εισήγηση θα αναλυθεί το πλαίσιο ανάπτυξης του συγκεκριμένου έργου, ενώ θα παρουσιαστεί το αποθετήριο του έργου με μαθησιακά σενάρια που υλοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο/Δημοτικό).
Learning Accelerators and AI Tools
The presentation will explore the integration of Learning Accelerators and AI tools to enhance educational outcomes, particularly focusing on differentiation and support for students with learning difficulties. Simple techniques will be demonstrated on how Open AI tools can be used in tandem with Microsoft’s learning accelerators to personalize learning experiences and cater to individual student needs. The presentation is aimed at educators that teach students of all ages.
Quizizz: Εκπαίδευση με τη σύγχρονη δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης!
Ανακαλύψτε τον κόσμο του Quizizz, ενός εκπαιδευτικού εργαλείου που συνδυάζει τη δύναμη των διαδραστικών κουίζ με την ευφυή λειτουργία της Τεχνητής Νοημοσύνης. Στη διημερίδα μας, θα εξερευνήσουμε πώς η AI ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία, βοηθώντας εκπαιδευτικούς και μαθητές να δημιουργήσουν εξατομικευμένες εμπειρίες μάθησης. Θα μάθετε πώς να ενσωματώσετε την Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση με το Quizizz, δημιουργώντας διαδραστικές ασκήσεις τόσο από επιλεγμένες θεματικές, όσο και από σχολικά έντυπα, γρήγορα και αποτελεσματικά.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως εργαλείο παραγωγής διαδραστικού υλικού
Στην παρουσίαση θα εξηγήσουμε τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη και πώς μπορεί να εφαρμοστεί πρακτικά στην Εκπαίδευση για την παραγωγή ψηφιακού - διαδραστικού υλικού από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θα δουλέψουμε Online εργαλεία και θα φτιάξουμε μαζί παρουσιάσεις, quiz και διαδραστικά βίντεο.
*Ιδανικά ένα gmail για πρόσβαση στα online εργαλεία.
Ένα ταξίδι... αλλιώς! Μια ταινία μικρού μήκους στους σταθμούς του Οδυσσέα. Μία εικονική περιήγηση στον κόσμο του Minecraft
Στην Οδύσσεια, οι μαθητές της Α' γυμνασίου συμπλέουν με τον πολύτροπο Οδυσσέα με έναν διαφορετικό τρόπο. Προσομοίωσαν το ταξίδι του ήρωα στο Minecraft κατασκευάζοντας τους σταθμούς της περιπλάνησής του και επισημαίνοντας τις δυσκολίες του. Στη συνέχεια, δημιουργήθηκε κείμενο αφήγησης προκειμένου να εξυπηρετήσει το concept του storytelling.
Οι ελλείψεις και η βελτίωση του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας μέσα από τη χρήση νέων ψηφιακών εργαλείων
Το μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας παρουσιάζει πολλές ελλείψεις στον τρόπο διδασκαλίας. Αντίστοιχες και σημαντικές ελλείψεις υπάρχουν στην ύλη του μαθήματος. Στη σύντομη παρουσίασή μου προτείνω ένα νέο τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος που θα κάνει τα παιδιά να δείξουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Πως το μάθημα της Ιστορίας μπορεί να προετοιμάσει σύγχρονους πολίτες που μπορούν να σταθούν οπουδήποτε; Ψηφιακά παιχνίδια, έξυπνα ερωτηματολόγια, δημιουργία ιστορικών ντοκιμαντέρ είναι μερικά από τα ψηφιακά εργαλεία που θα παρουσιάσω
Η ψηφιακή αφήγηση, τα laplets και τα graphic novels στην «υπηρεσία» της Λογοτεχνίας
Η παραδοσιακή διδασκαλία της Λογοτεχνίας εμπλουτίζεται και ανανεώνεται με την αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης, του υπολογιστή και των graphic novels. Ο διδάσκων ανακαλύπτει και εφαρμόζει νέους τρόπους διδακτικής προσέγγισης της Λογοτεχνίας και οι μαθητές εξασκούνται σε δημιουργικά παιχνίδια, που ενισχύουν την αναγνωστική πρόσληψη και απόλαυση του κειμένου. Παραδείγματα εφαρμογής σε αποσπάσματα από το «Καπλάνι της βιτρίνας» της Άλκης Ζέη.
Δίνοντας φωνή και σύγχρονη μορφή στην Αρχαία Ιστορία: Το Flipgrid στην υπηρεσία των μαθητών
Οι μαθητές ως Σπαρτιάτες και αρχαίοι Κυκλαδίτες υποδύονται ρόλους και αναβιώνουν διαλόγους, σκέψεις και τη ζωή ανθρώπων χιλιάδων χρόνων πριν. Με γνώμονα το οπτικό και ακουστικό ερέθισμα δημιουργούν ιστορικά podcast ζωντανεύοντας την ιστορική πληροφορία. Με παιγνιώδη και καινοτόμο τρόπο προσεγγίζουν και αναμορφώνουν την ιστορική γνώση, δίνοντας τη δική τους οπτική στην Αρχαία Ιστορία.
Αξιοποίηση εφαρμογών Τ.Ν. κατά τον σχεδιασμό, τη διδασκαλία και την αξιολόγηση των Φιλολογικών Μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν φιλολογικά μαθήματα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αν και πολλές δυνατότητες των εφαρμογών αυτών μπορούν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σκοπός της είναι να παρουσιάσει εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης που μπορούν να συμβάλουν στην ευκολότερη και αποτελεσματικότερη σχεδίαση, διδασκαλία και αξιολόγηση των φιλολογικών μαθημάτων. Θα επικεντρωθούμε στη συνοπτική παρουσίαση τρόπων εκπαιδευτικής αξιοποίησης κάποιων εφαρμογών διαλογικής Τ.Ν. (π.χ. ChatGPT, Bard, Copilot) και δημιουργίας εικόνας από κείμενο (π.χ. canva Μαγικά μέσα, bing image creator, craiyon).
Το PowerPoint ως PowerTool στην εκπαίδευση
Ανακαλύψτε τις δυνατότητες που παρέχει το PowerPoint στην εκπαιδευτική καθημερινότητα, πέρα από την απλή δημιουργία παρουσιάσεων, όπως π.χ. για καταγραφή οθόνης, επεξεργασία και παραγωγή βίντεο και εικόνας, ηχογράφηση, σχεδιασμό διαφάνειας και πολλά άλλα.
Οργάνωση μαθήματος μέσα στην πλατφόρμα Genial.ly
Η παρουσίαση έχει ως στόχο να δείξει στους εκπαιδευτικούς οποιασδήποτε ειδικότητας, πώς να οργανώνουν ένα μάθημα μέσα στο ψηφιακό εργαλείο Genial.ly. Πιο συγκεκριμένα, θα γίνει ανάλυση και επίδειξη όλων των δυνατοτήτων του ψηφιακού εργαλείου, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διδασκαλία χωρίς τη χρήση έντυπου υλικού.
Microsoft OneNote: Ένα ηλεκτρονικό τετράδιο ως εργαλείο διαφοροποιημένης, αλλά και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης
Το OneNote αποτελεί ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία στην εκπαιδευτική διδαδικασία του Office365 της Microsoft. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό τετράδιο το οποίο αποτελείται όπως και στην έντυπή του μορφή από θέματα και αυτά από σελίδες. Οι σελίδες αυτού του ηλεκτρονικού τετραδίου λειτουργούν ως ένας λευκός καμβάς που μας επιτρέπει να οργανώσουμε τις σημειώσεις και να εμπλουτίσουμε το υλικό μας αξιοποιώντας μια πληθώρα εργαλείων όπως η εγγραφή ήχου ή η εισαγωγή ενός online Quiz.
Από το Βασικό στο Αναβαθμισμένο: Εξερευνώντας τα Βασικά και τα Νέα Χαρακτηριστικά των Microsoft Forms και Kahoot
Η ψηφιακή εκπαίδευση εξελίσσεται συνεχώς, και τα εργαλεία όπως το Microsoft Forms και το Kahoot αποτελούν αναπόσπαστα μέρη αυτής της μετασχηματιστικής διαδικασίας. Σε αυτή τη διημερίδα, θα εξερευνήσουμε τις τελευταίες εξελίξεις και τα updates των δύο αυτών εργαλείων. Από τη βελτιωμένη λειτουργικότητα έως τις νέες δυνατότητες που προσφέρουν για τη διδασκαλία και την αξιολόγηση, θα εξετάσουμε πώς αυτά τα εργαλεία μπορούν να ενισχύσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και να προωθήσουν τη δημιουργική αλληλεπίδραση στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων με τη χρήση της διαδικτυακής πλατφόρμας Canva
Το Canva είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να οπτικοποιήσουν το υλικό τους και να το διαμοιράσουν με άλλους εκπαιδευτικούς και με τους μαθητές τους. Στη συγκεκριμένη παρουσίαση, θα ασχοληθούμε με το πώς θα δημιουργήσουμε ψηφιακές αφηγήσεις με τους μαθητές μας.
*Παρακαλούμε να έχετε δημιουργήσει ένα λογαριασμό στην πλατφόρμα Canva https://www.canva.com
Design a hybrid lesson plan with 1:1
At a time when devices are ruling the contemporary educational arena, while educators have conquered the expertise and the necessary know-how, in order to move on to the next step of digital transformation of schools, it is mandatory for a revolutionary pedagogical approach to emerge. The search for such an approach led us to the One-to-One Learning Model. For those who are not familiar with the term, it refers to an educational environment where each participant (student or teacher) owns a device that meets specific technical requirements and provides interconnectivity between teachers, students and utilizes other O365 tools, including OneDrive and collaborating platforms such as Microsoft Teams. Via this pioneering program, our central aim was to design a suitable hybrid learning model, to increase student engagement, accelerate learning, foster global competencies, and meet diverse students’ needs.
*Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στην Αγγλική γλώσσα χωρίς μετάφραση στα Ελληνικά.
To ChatGPT or not to ChatGPT: that is the question… or has the question become obsolete already? Using AI in Teaching and Learning
Educators live and work in an era in which everyone is intrigued or confused, or both, by the buzz around Artificial Intelligence and its informed use in their classroom. In this webinar we will view how ChatGPT and other AI tools can help you with different aspects of your teaching process, from lesson planning, personalised learning and assessment to content creation. Though the webinar presents examples mainly taken from EFL (teaching English as a Foreign Language), it is designed to be flexible for all educators, as you can apply the concepts to many subjects and audiences.
*Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στην Αγγλική γλώσσα χωρίς μετάφραση στα Ελληνικά.
Beyond Buzzwords: Practical Applications of AI for Educators in Today's Classrooms
Explore real-world applications of AI in education, moving beyond theory to showcase how educators enhance teaching methodologies. This session features concrete examples of AI seamlessly integrated into classrooms, creating meaningful outcomes for teachers and students, from personalised learning to efficient classroom management. Join us in navigating the practical landscape of AI, revealing pragmatic benefits that shape the future of learning, moving beyond buzzwords.
*Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στην Αγγλική γλώσσα χωρίς μετάφραση στα Ελληνικά.
Στο καταφύγιο της τέχνης - Η σημασία του μεταβατικού χώρου της τέχνης στον σχεδιασμό προγραμμάτων για παιδιά και ενήλικες
Στο μεταβατικό χώρο του παιχνιδιού αναπτύσσεται η δημιουργικότητα ενός παιδιού και οι σχέσεις του με τους άλλους. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι συνέχεια αυτού του χώρου για την ενήλικη ζωή αποτελεί η τέχνη, η επιστήμη και η δημιουργική επαγγελματική ζωή. Στο μεταβατικό χώρο της τέχνης λοιπόν τα παιδιά και οι ενήλικες μπορούν να βρουν ένα καταφύγιο ώστε να ψυχαγωγηθούν, να συναντήσουν δημιουργικά τους άλλους και να αναπτύξουν ηθικές αρχές και αξίες που θα προάγουν τον πολιτισμό (Winnicott). Στο πρώτο μέρος της εισήγησης, θα παρουσιαστεί βιωματικά ένα μέρος από το πρόγραμμα «Στο καταφύγιο της τέχνης» το οποίο πραγματοποιείται στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη. Στη συνέχεια, θα δούμε τα βασικά σημεία της μεθοδολογίας του προγράμματος και το πως αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο με παιδιά όσο και με ενήλικες. Τέλος θα υπάρχει συζήτηση και περαιτέρω διευκρινήσεις όπου χρειαστεί.
Οι «ECO ANGELS» ζωντανεύουν στη μαύρη οθόνη… την πράσινη πόλη του μέλλοντος!». Η Ιστορία και η Γεωγραφία στον κόσμο του Minecraft
Οι μαθητές συνεργάζονται και με γνώμονα τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης προσφέρουν μια ανάσα στην άχαρη τσιμεντούπολη τους και σχεδιάζουν μια βιώσιμη πόλη, δίνοντας έτσι το αντίδοτο στην περιβαλλοντική απειλή που δεχόμαστε. Με αφορμή την λογοτεχνία, και πιο συγκεκριμένα τη νεωτερική ποίηση, που καταδικάζει τον σύγχρονο αστικό τρόπο ζωής και σε συνδυασμό, διαθεματικά, με την γεωγραφία και τις κλιματικές αλλαγές, οι δικοί μας «eco angels» κατασκευάζουν στον ανοικτό κόσμο του Minecraft την ιδανική, «πράσινη» πόλη του μέλλοντος, αφήνοντας με ένα πρωτότυπο τρόπο το δικό τους οικολογικό αποτύπωμα. Γιατί όταν τα παιδιά ονειρεύονται…οι μεγάλοι οφείλουν να διορθώνουν τα λάθη τους!
Λογισμική παρέμβαση για την ενίσχυση των επιτελικών λειτουργιών μνήμης και προσοχής για παιδιά με γλωσσική διαταραχή
Η παρουσίαση αφορά την περιγραφή έρευνας που σχεδιάστηκε για τη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μίας λογισμικής ημι-αυτοματοποιημένης εκπαιδευτικής παρέμβασης, η οποία εστιάζει στην ενίσχυση του ελέγχου της προσοχής και της μνήμης εργασίας, με στόχο την βελτίωση των γλωσσικών ικανοτήτων παιδιών με γλωσσική διαταραχή κατά την πρώτη σχολική ηλικία. Το εργαλείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα τόσο από ειδικούς όσο και από γονείς με ελάχιστη επιτήρηση, ως συμπληρωματικό εργαλείο παρέμβασης στη γλωσσική διαταραχή, σε συνδυασμό με τις ήδη υπάρχουσες λογοθεραπευτικές παρεμβάσεις οι οποίες εστιάζουν αποκλειστικά στην κατάκτηση και διεύρυνση του λεξιλογίου. Στην παρουσίαση περιγράφεται η αναγκαιότητα της δημιουργίας παρέμβασης, και παρουσιάζεται η δομή των παιχνιδιών και τέλος ο σχεδιασμός και τα πρώτα αποτελέσματα της πιλοτικής μελέτης.
Υποστηρικτικές Τεχνολογίες Πληροφορικής για άτομα με αναπηρία
Επισκόπηση του τομέα των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών για άτομα με αναπηρία, όπως αυτές καθορίζονται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Εμβάθυνση στις Υποστηρικτικές Τεχνολογίες Πληροφορικής και στην εφαρμογή τους στην εκπαίδευση. Συμβουλές για παραγωγή προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού από τους εκπαιδευτικούς. Δωρεάν αποθετήρια λογισμικού Υποστηρικτικής Τεχνολογίας. Επισκόπηση των προϊόντων της αγοράς, εξοπλισμού και λογισμικού και πιθανές χρήσεις τους για άτομα με αναπηρίες όρασης, ακοής, γνωσιακές, νοητικές και σωματικές. Παραδείγματα τεχνολογιών που θα παρουσιαστούν είναι ο αναγνώστης οθόνης, η μπάρα Braille, οι εκτυπωτές Braille, λογισμικό μετάφρασης Braille, απτικές/ηχητικές εκπαιδευτικές πλακέτες, λογισμικό μετάφρασης νοηματικής γλώσσας, λογισμικό υποτίτλων, apps οργάνωσης χρόνου και υπενθυμίσεων, επαυξητική και εναλλακτική επικοινωνία, χειριστήρια, ιχνόσφαιρες, επιφάνειες αφής, ειδικά πληκτρολόγια και άλλες συσκευές για εναλλακτικούς τρόπους ελέγχου του υπολογιστή ακόμα και χωρίς χέρια, όπως ανίχνευση βλέμματος, ανίχνευση κινήσεων του κεφαλιού, ειδικοί διακόπτες και συστήματα ελέγχου του Η/Υ μέσω εγκεφαλικών σημάτων. Τάσεις της έρευνας και της τεχνολογίας αιχμής.
* Προτιμάται η παρακολούθηση της τηλεδιάσκεψης σε μεγάλη οθόνη και σε ήσυχο δωμάτιο καθώς στις διαφάνειες της παρουσίασης θα υπάρχει αρκετή λεπτομέρεια σε εικόνες και πολύ πληροφορία σε ομιλία.
Ψηφιακή Οργάνωση Σχολείου με τα Microsoft Teams, OneNote και OneDrive: Αποτελεσματικά Σχέδια Μαθημάτων και Κοινόχρηστοι Πόροι για την Εκπαιδευτική Κοινότητα
Τρόποι με τους οποίους ένα σχολείο μπορεί να επωφεληθεί από τα εργαλεία της Microsoft, όπως τα Teams, OneNote και OneDrive, για την οργάνωση και την αποτελεσματική διαχείριση των σχεδίων μαθημάτων και άλλων φύλλων εργασίας. Παρουσιάζονται πρακτικές που επιτρέπουν τη δημιουργία, τον κοινόχρηστο προγραμματισμό και την αξιολόγηση των σχεδίων, με έμφαση στη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών. Επιπλέον, εξετάζεται ο τρόπος δημιουργίας συνδέσμων στο OneDrive προς τη βάση κάθε Department, διευκολύνοντας την πρόσβαση σε πηγές και υλικό για τη συνολική ενίσχυση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αυτό το σεμινάριο αποτελεί επίσης πολύτιμο εργαλείο για νέους καθηγητές, προσφέροντας κατευθυντήριες γραμμές για την επιτυχή ένταξή τους στον ψηφιακό εκπαιδευτικό χώρο.
*Βασικές γνώσεις Teams, OneNote και OneDrive.
Ψηφιακά εργαλεία για την οργάνωση εκπαιδευτικού
Με τη χρήση εργαλείων όπως το Microsoft Excel κάνουμε την καθημερινότητα του εκπαιδευτικού πιο γρήγορη, εύκολη και ευέλικτη! Θα δούμε τεχνικές και τρόπους που βάζουν τον υπολογιστή στην υπηρεσία του εκπαιδευτικού αφήνοντας περισσότερο χρόνο για τα σημαντικά.
*Βασική εξοικείωση με το περιβάλλον του Excel.
VR/AR learning with ClassVR
Η παρουσίαση για το καινοτόμο προϊόν ClassVR απευθύνεται σε όλους τους φορείς που δραστηριοποιούνται στον χώρο της Εκπαίδευσης. Η παρουσίαση επικεντρώνεται στην εκπαίδευση στα σχολεία μέσω της εικονικής πραγματικότητας (VR) και της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) χρησιμοποιώντας την ολοκληρωμένη λύση ClassVR. Αυτή η τεχνολογία ανοίγει νέους ορίζοντες για την εκπαίδευση, προσφέροντας ανεπανάληπτες βιωματικές εμπειρίες στον τρόπο εκμάθησης των μαθημάτων και την εναρμόνιση με τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Το ClassVR επιτρέπει στους μαθητές να εκπαιδευτούν σε πολλά μαθήματα, όπως μαθηματικά, επιστήμες, ιστορία και πολλά άλλλα, μέσα από μια πρωτόγνωρη διαδραστική εμπειρία. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσαρμόσουν τα μαθήματα σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών και του σχολικού προγράμματος και να προσφέρουν εξατομικευμένη εκπαίδευση.
Η χρήση AR ενισχύει την κατανόηση και την αφομοίωση του εκπαιδευτικού περιεχομένου. Αυτή η προσέγγιση βοηθά στην προετοιμασία των μαθητών για τον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Συνολικά, η εκπαίδευση με τη χρήση VR και AR μέσω του ClassVR προσφέρει νέες δυνατότητες εκπαίδευσης, βοηθά στην προετοιμασία των μαθητών για το μέλλον και δημιουργεί εκπαιδευτικές εμπειρίες που ενθαρρύνουν την ανακάλυψη και τη δημιουργικότητα.
*Η παρουσίαση θα προβληθεί βιντεοσκοπημένη.
Ένα υβριδικό κυνήγι θησαυρού/escape room από μαθητές για μαθητές
Μία διαρκής πρόκληση στη διδασκαλία όλων των γνωστικών αντικειμένων είτε αφορούν αφηγηματικά μαθήματα, όπως η Ιστορία, είτε τις θετικές επιστήμες είναι η προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών. Βασικός στόχος η αποσύνδεση του μαθήματος από τους τέσσερεις τοίχους της τάξης και την αποκλειστική προσήλωση στο σχολικό εγχειρίδιο, μέσω ψηφιακών εργαλείων. Σε αυτήν την ενότητα, σημαντικά ιστορικά γεγονότα της ελληνικής επανάστασης του ’21 γίνονται «θησαυρός» προς ανακάλυψη για τους μαθητές, οι οποίοι καλούνται να ξεκλειδώσουν σημαντικές φάσεις του αγώνα για την απελευθέρωση μέσω ενός υβριδικού ψηφιακού κυνηγιού θησαυρού/ escape room. Οι γρίφοι, για τους οποίους αξιοποιήθηκαν διαφορετικές ψηφιακές εφαρμογές (όπως Qr generators, Wordwall, Canvas, κυρίως δωρεάν προσβάσιμες), έχουν δημιουργηθεί από ομάδα μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου, που ανέλαβαν και το «στήσιμο» του παιχνιδιού, σε μία διαθεματική προσέγγιση της Ιστορίας, μέσω Γεωγραφίας, Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, Λογοτεχνίας, Πληροφορικής, ακόμα και Μαθηματικών. Ένα παιχνίδι από μαθητές για μαθητές, με εφαρμογές σε πλήθος διδακτικών αντικειμένων.
*1) Βασικές γνώσεις χρήσης smartphone, υπολογιστή,
2) Google Account
Μικροεπεξεργαστές, Αυτοματισμοί & Ρομποτική. Από την απόδοση συμπεριφορών σε αντικείμενα, στην ενθάρρυνση της δημιουργικότητας, της συνδυαστικής & αυτόνομης σκέψης ή/και αντίδρασης…
Οι μικροεπεξεργαστές, οι αυτοματισμοί και η ρομποτική ανοίγουν νέους ορίζοντες και στον τομέα της Εκπαίδευσης, παρέχοντας ευκαιρίες ενθάρρυνσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων στους/στις μαθητές/τριες. Οι μικροεπεξεργαστές με τη δομή, τις ιδιότητες και τις δυνατότητές τους, προτρέπουν τους/τις μαθητές/τριες να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες στην επεξεργασία δεδομένων και στον έλεγχο συσκευών, ανοίγουν νέους ορίζοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενθαρρύνοντας την εξέλιξη της κατανόησης της Τεχνολογίας.
Με τη χρήση αυτοματισμών, οι μαθητές/τριες έρχονται αντιμέτωποι με πρακτικά ζητήματα/προβλήματα της καθημερινότητας (πλέον), τα οποία απαιτούν λογική σκέψη και δημιουργικές λύσεις. Η ρομποτική διεγείρει τη φαντασία και τους επιτρέπει να δημιουργήσουν και να προγραμματίσουν δικές τους προσεγγίσεις για λύσεις σε πραγματικά προβλήματα.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν την ευκαιρία να ενθαρρύνουν τη συνδυαστική σκέψη με τη δημιουργία προγραμμάτων/εφαρμογών/κατασκευών που απαιτούν λεπτή κινητικότητα, αντίληψη χώρου, στρατηγικό σχεδιασμό, επιμονή, υπομονή, συνεργασία και κοινωνικές δεξιότητες, ικανότητες χρήσιμες για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών/τριών, καθώς αναπτύσσεται η ικανότητα λήψης αποφάσεων και η αυτοπεποίθηση.
Εκ κατακλείδι, οι μικροεπεξεργαστές, οι αυτοματισμοί και η ρομποτική αποτελούν ισχυρά εκπαιδευτικά εργαλεία που ενθαρρύνουν την ανάπτυξη πολλαπλών ικανοτήτων και προάγουν μια ολοκληρωμένη προσέγγιση της Εκπαίδευσης.
Εξερευνώντας τις Πιθανότητες με το Ozobot: Ένα Σεμινάριο STEM για Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Η παρουσίαση «Εξερευνώντας τις Πιθανότητες με το Ozobot» αποτελεί μια συναρπαστική ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να εξερευνήσουν πώς μπορούν να ενσωματώσουν τη ρομποτική και την τεχνολογία στη διδασκαλία των μαθηματικών σε μαθητές 7 ετών. Χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό εργαλείο Ozobot, οι εκπαιδευτικοί θα ανακαλύψουν πώς οι μαθητές μπορούν να μάθουν βιωματικά μαθηματικές έννοιες, ειδικότερα πιθανότητες, μέσα από τον κόσμο της ρομποτικής.
Στο πλαίσιο αυτού του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα ανακαλύψουν πώς να καθοδηγήσουν τους μαθητές τους στο να δημιουργήσουν το πρώτο τους πρόγραμμα χρησιμοποιώντας το Ozobot. Μέσω της συνδυαστικής χρήσης διαφορετικών χρωματικών κωδίκων, οι μαθητές θα εξερευνήσουν πώς ο Ozobot αντιδρά σε διαφορετικές εντολές και πώς αυτό μπορεί να συνδεθεί με μαθηματικές έννοιες όπως οι πιθανότητες.
Μέσω δραστηριοτήτων και παιχνιδιών, οι εκπαιδευτικοί θα μάθουν πώς να δομήσουν μαθήματα που ενθαρρύνουν τη σκέψη των μαθητών γύρω από την πιθανότητα, την ανάλυση και τη λήψη αποφάσεων. Μέσω του παιχνιδιού με το Ozobot, οι μαθητές θα ανακαλύψουν την πρακτική εφαρμογή των μαθηματικών σε ένα περιβάλλον που τους εμπνέει και τους διασκεδάζει.
Το σεμινάριο παρέχει μια ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να εντάξουν την τεχνολογία στη διδασκαλία των μαθηματικών με τρόπο που είναι ενδιαφέρων και εκπαιδευτικός για τους μαθητές. Με την απόκτηση αυτών των νέων δεξιοτήτων, οι εκπαιδευτικοί θα είναι σε θέση να διαμορφώσουν πλούσιες εκπαιδευτικές εμπειρίες που ενισχύουν την κατανόηση των μαθητών γύρω από τις μαθηματικές έννοιες και την τεχνολογία.
Empowering education with excellence in the Croatian community
The presentation will showcase the diverse work of the growing Microsoft community in Croatia by sharing the many applications of the Microsoft tools in projects, collaborative activities in the classroom and beyond. The presenter will provide a forward-looking perspective, unveiling the plans and aspirations the community holds for the future. This presentation will offer a glimpse into the dynamic landscape of Microsoft technology enthusiasts in Croatia and their vision for continued growth and innovation.
* Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στην Αγγλική γλώσσα χωρίς μετάφραση στα Ελληνικά.
Empowering Social and Emotional Learning with Microsoft Reflect
On this session we will explore Microsoft Reflect, a powerful well-being app designed to support students, educators, and families. Discover how it fosters self-awareness, empathy, and emotional growth. We will introduce to you Feelings Monster which help students to explore emotions and develop empathy. We will do some brain breaks for mental fitness but also some physical activity. We will show you how regular check-ins can help understanding feelings. Let’s embrace Reflect and build a culture of connection, expression, and learning!
*Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στην Αγγλική γλώσσα χωρίς μετάφραση στα Ελληνικά.