Microsoft Teams Tips and Tricks for Educators
Microsoft Teams is quite well established as a learning platform and is widely used by educators. In this presentation I will demonstrate TRIED and TESTED tips and tricks which educators can use to improve the teaching and learning experience, both for educators and students. Tips that will help educators work smarter and make Class Teams an easier and more functional experience for students.
Σημείωση: Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά στην Αγγλική Γλώσσα χωρίς μετάφραση.
PLEIADE PROJECT: Training teachers towards inclusion: introduction to the PLEIADE Project
In this presentation the Pleiade project is briefly introduced, its main objectives are described and an overview of the main activities and results achieved so far is provided.
Cosmo: a versatile learning system for EYFS and learners with Special Education Needs and Disabilities
Cosmo is a multi-award winning and evidence based system used in learning and therapy in over 35 countries worldwide. In this session the founder of the business will give details about the system and take us through the journey of developing novel technologies for education. We will touch upon inclusive learning, user centered research, opportunities and challenges of edtech startups and how teachers, therapists and parents can be part of the innovation ecosystem.
Σημείωση: Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά στην Αγγλική Γλώσσα χωρίς μετάφραση
PLEIADE PROJECT: Gamified methods and tools for training teachers on how to design collaborative and inclusive activities
In this presentation the gamified teacher training path proposed in the Pleiade project is described, along with the platform used and the I4Ts game.
PLEIADE PROJECT: Working … Independently: A Pleiade Project learning design with the use of Padlet, Microsoft 365, and Google classroom Education Tools
Imagine 46 students from two different European countries working together on a transnational group project focused on national struggles for Independence… It may seem sophisticated, but this is what happened, when 20 students from Rocca – Bovio Palumbo school located in Trani, Italy visited Avgoulea – Linardatou private school in Athens, Greece, and worked collaboratively to create online presentations about the Italian Risorgimento and the Greek Revolution against the Ottoman Empire. This presentation aims to familiarize the participants with the Jigsaw technique, which is the collaborative learning technique that was used for the project’s objectives, as well as to demonstrate online tools that made possible the creation of international artefacts, namely Padlet, Microsoft Office 365 Education Tools and Google Classroom Education Tools. It also offers an insight into the structure of Erasmus+ projects and the possibilities for student mobility within the framework of projects funded by the European Union.
Σημείωση: Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί δια ζώσης και διαδικτυακά στην Αγγλική Γλώσσα χωρίς μετάφραση.
PLEIADE PROJECT: Lessons learnt and transferability enablers and barriers - discussion
During this session, starting from the lessons learnt from the project, participants are invited to raise questions and reflect on strong points and weaknesses, as well as enablers and barriers for possible transferability of the main project outomes in their own contexts.
Τέρατα εν (απο)..δράσει!: Escape Room στη Γ’ Δημοτικού
Μέσα από το ψηφιακό διαδικτυακό εργαλείο Genial.ly, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης προσεγγίζουν με έναν διαθεματικό τρόπο τη Λογοτεχνία παράλληλα με το βιβλίο «Τα τέρατα της Μυθολογίας». Οι μαθητές καλούνται να περάσουν κάποιες δοκιμασίες μέσω των Escape Rooms αξιοποιώντας τεχνολογικά εργαλεία και λογισμικά (όπως το Google Earth, Youtube κ.λπ.) που έχουν στη διάθεσή τους ανακαλύπτοντας με έναν «ψηφιακό» και διαθεματικό τρόπο όχι μόνο τα ήδη υπάρχοντα τέρατα, αλλά και κάποια που δεν είναι τόσο.... οφθαλμοφανή!
Μετά την «έξυπνη» σίτα …έρχεται η «έξυπνη» κούπα: Διαθεματική δράση Φυσικής και Τεχνολογίας στην ενότητα της θερμότητας της Ε’ Δημοτικού
Μια διαθεματική δράση στην ενότητα της θερμότητας της Φυσικής Ε’ Δημοτικού σε συνδυασμό με το μάθημα της Τεχνολογίας της Α’ Γυμνασίου. Οι μικροί μαθητές καλούνται να κατασκευάσουν τη δική τους «έξυπνη» κούπα που θα διατηρεί ζεστή τη σοκολάτα τους. Θα τα καταφέρουν;
Μπορείς να επηρεάσεις την τριβή; Ένα διαθεματικό project Ρομπο-Φυσικής στη ΣΤ’ Δημοτικού μέσα από πειραματικές διατάξεις
Οι δυνάμεις και τα αποτελέσματα που προκαλούν υπάρχουν παντού τριγύρω μας. Μια σημαντική δύναμη με θετικές αλλά και αρνητικές συνέπειες είναι η τριβή, την οποία και επιλέξαμε να εξετάσουμε. Τι είναι πραγματικά αυτή η δύναμη; Από τι εξαρτάται; Μπορούμε να δούμε τα αποτελέσματά της; Η εκπαιδευτική ρομποτική συνδέεται άμεσα με τις φυσικές έννοιες του πραγματικού κόσμου. Οι μαθητές της ΣΤ’ δημοτικού διερευνούν μέσα από ένα υπολογιστικό πείραμα και μας παρουσιάζουν τα αποτελέσματά τους.
Cisco Networking Academy - 25 years reimagining education
Παρουσίαση του προγράμματος Cisco Networking Academy και πως μπορεί να βοηθήσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τις ψηφιακές δεξιότητες.
Η Εικονική και Επαυξημένη πραγματικότητα ως δομημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Οι τεχνολογίες αιχμής αναπτύσσονται ραγδαία, υπάρχει όμως η ανάγκη επανασχεδιασμού των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που τις αξιοποιούν, ώστε η ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία να οδηγεί στα μέγιστα δυνατά μαθησιακά αποτελέσματα, σύμφωνα με τη δυναμική κάθε τεχνολογίας. Παρουσιάζεται η προσέγγιση σχεδιασμού δομημένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων με τη χρήση της Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας για εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας και ειδικότητας.
Ενσωματώνοντας το συναρπαστικό 3D και AR περιεχόμενο των Corinth και Merge στη διδακτική πρακτική των Φυσικών Επιστημών
Αντικείμενο της παρουσίασης αποτελεί η ενσωμάτωση και χρήση τρισδιάστατου (3D) διδακτικού υλικού, αλλά και εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας (AR) στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Ειδικότερα, δίνεται έμφαση στον τρόπο με τον οποίο οι βιβλιοθήκες υλικού της Corinth (Lifeliqe) και ο κύβος επαυξημένης πραγματικότητας Merge συνδυάζονται με μια σειρά εκπαιδευτικών πρακτικών, όπως τη 1:1 διδασκαλία, και τη χρήση των OneNote και Forms. Μέσα από τα παραδείγματα της Βιολογίας και της Χημείας, δίνονται ιδέες για το πώς παρόμοιο υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία μιας βιωματικής και πλούσιας διδακτικής εμπειρίας για τους μαθητές.
Το κινητό τηλέφωνο σαν εργαλείο μέτρησης σε πειράματα Φυσικής. Παρουσίαση της εφαρμογής phyphox
Τα σύγχρονα κινητά τηλέφωνα (smartphones) είναι εξοπλισμένα με αρκετούς αισθητήρες που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία τους. Ένα τυπικό κινητό τηλέφωνο διαθέτει αισθητήρες για την επιτάχυνση, φωτεινότητα, μαγνητικό πεδίο, γωνιακή ταχύτητα κ.λπ. Η εφαρμογή phyphox (PHysics PHone eXperiments ) είναι μια δωρεάν και ανοιχτού κώδικα εφαρμογή που λειτουργεί σαν data logger και μπορεί να καταγράφει, να παρουσιάζει σε διαγράμματα και να διαμοιράζει σε αρχείο τις τιμές των ασθητήρων του κινητού. Το phyphox σχεδιάστηκε στο Aachen Technical University για εκπαιδευτική χρήση και γι’ αυτό υπερτερεί έναντι άλλων παρόμοιων εφαρμογών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πειράματα φυσικής στο σχολικό εργαστήριο Φυσικών Επιστημών αλλά και έξω από αυτό, υποκαθιστώντας τη χρήση πανάκριβων συσκευών. Θα παρουσιαστούν προχωρημένες δυνατότητες της εφαρμογής όπως: απομακρυσμένη πρόσβαση και χειρισμός, σύνθεση νέων πειραμάτων, σύνδεση με εξωτερικούς αισθητήρες. Η παρουσίαση θα γίνει από τον Χαλκιαδάκη Κωστή, Φυσικό (MEd) υπεύθυνο του ΕΚΦΕ Ρεθύμνου, που είναι ο μεταφραστής και πρεσβευτής της εφαρμογής στην Ελλάδα. Προτείνεται να έχετε κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό σας τηλέφωνο πριν την παρουσίαση.
Τα σχολεία μελετούν τους Σεισμούς
Η Ελλάδα είναι η πιο σεισμογενής χώρα στην Ευρώπη επομένως οι πολίτες της – από μικρή ηλικία – θα πρέπει να γνωρίζουν τις συνέπειες ενός σεισμού και τους τρόπους προστασίας τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια και μετά. Σε ότι αφορά τη σχολική κοινότητα, καθοριστικής σημασίας είναι η ανάπτυξη «αντισεισμικής» συνείδησης και συμπεριφοράς στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές με τη διαρκή ενημέρωση και εκπαίδευσή τους. Για τους παραπάνω λόγους έχει ξεκινήσει μια μεθοδική εργασία η οποία στόχο έχει τη συστηματική απασχόληση των μαθητών με τη Σεισμολογία μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Με τη συμμετοχή στις δράσεις αυτές, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έρθουν σε επαφή με τα βασικά στάδια της επιστημονικής ερευνητικής διαδικασίας, δηλαδή τον σχεδιασμό ενός πειράματος, τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων και τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων στην εκπαιδευτική κοινότητα. Οι δράσεις συνδυάζουν τη διερεύνηση των μαθητών, για την επιστήμη, τη δημιουργία και τη συνεργασία.
"Solar system" - A coding building project in Minecraft: Education Edition
Αυτή η παρουσίαση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο την προβολή της αξίας της παιχνιδοκεντρικής μάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος αποτελούν γνωστικό αντικείμενο στο μάθημα της Γεωγραφίας της ΣΤ' δημοτικού. Μέσα από την εκπαιδευτική έκδοση του Minecraft οι μαθητές εμπνέονται διαφορετικά από ένα δημιουργικό και συμπεριληπτικό μαθησιακό ταξίδι, γνωρίζοντας έννοιες όπως διάμετρος, ακτίνα, μέγεθος, σφαίρα, πλανήτης. Θα παρακολουθήσετε βήμα - βήμα, τόσο τον τρόπο υλοποίησης της δραστηριότητας μέσα από το περιβάλλον του εκπαιδευτικού παιχνιδιού, εντοπίζοντας τη δημιουργικότητα, και τις δεξιότητες οπτικού προγραμματισμού & κατασκευής που ανέπτυξαν οι μαθητές σε έναν κόσμο τριών διαστάσεων, όσο και το τελικό παραδοτέο του ηλιακού μοντέλου τους.
«Geogebra 3D: Οι μαθητές της Β’ Λυκείου μελετούν γραφήματα με τη βοήθεια της επαυξημένης πραγματικότητας»
Με τη βοήθεια του Geogebra 3D οι μαθητές της Β’ Λυκείου, τοποθετούν σημεία και βρίσκουν ευθείες στο επίπεδο. Στη συνέχεια δημιουργούν τρισδιάστατα μοντέλα και τα βλέπουν «ζωντανά» στον χώρο με τη βοήθεια της επαυξημένης πραγματικότητας.
One-to-One μοντέλο εκμάθησης: Πώς ενορχηστρώνεται μια διδακτική ώρα στα μαθηματικά;
Σε μια εποχή, στην οποία οι συσκευές, σε μεγάλο βαθμό, ορίζουν τη σύγχρονη εκπαιδευτική αρένα, ενώ παράλληλα οι εκπαιδευτικοί έχουν πλέον την εμπειρία και τεχνογνωσία για να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα του ψηφιακού μετασχηματισμού των σχολείων τους, η ανάδυση μιας επαναστατικής παιδαγωγικής προσέγγισης, συμβατής με τις σημερινές δυνατότητες της τεχνολογίας, καθίσταται αναγκαία. Η αναζήτηση μιας τέτοιας προσέγγισης, οδήγησε το σχολείο μας στο ‘one-to-one’ μοντέλο μάθησης. Στην συγκεκριμένη παρουσίαση, θα ανακαλύψουμε πως δομείται ο διδακτικός χρόνος ενός τυπικού μαθήματος στα Μαθηματικά καθώς και το σχέδιο μαθήματος που διαμοιράζεται μέσω του OneNote ώστε να εξυπηρετεί τους στόχους των διάφορων σταδίων όπως έλεγχος καθηκόντων και παράδοση.
H τριγωνομετρία στην πράξη: Μετρώντας το ύψος του σχολείου μας
Έχετε σκεφτεί ποτέ ποιο είναι το ύψος του κτιρίου του σχολείου σας; Πιστεύετε ότι ένα εκλεπτυσμένο όργανο μέτρησης θα ήταν απαραίτητο; Μέσω προγραμματισμού μετατρέψαμε ένα Micro:bit σέ όργανο τριγωνομετρίας, για τον υπολογισμό μοιρών. Για να μετρηθεί η γωνία με την οποία φαίνεται η κορυφή του κτιρίου, ήταν απαραίτητο να χρησιμοποιήσουμε ένα αντικείμενο όπου θα πρόσφερε εστίαση. Έτσι φτιάξαμε και εκτυπώσαμε στον 3D Printer, μια θήκη με τη δυνατότητα οπτικής εστίασης. Τέλος, κάναμε τα μαθηματικά, καταγράψαμε τις μετρήσεις και μας επιλύσαμε τις εξισώσεις και το πυθαγόρειο θεώρημα απέκτησε πρακτικό νόημα.
Πόσα μουσεία χωράνε σε μία τάξη; Museotek, μία καινοτόμος πλατφόρμας πολιτισμού για κάθε σχολική μονάδα. Η εμπειρία μας
Η Museotek (www.museotek.net) είναι η πρώτη ελληνική ψηφιακή πλατφόρμα που συγκεντρώνει πλήθος εκπαιδευτικών προγραμμάτων από κορυφαία μουσεία και πολιτιστικούς φορείς όλης της χώρας με το περιεχόμενο της να εμπλουτίζεται συνεχώς. Όραμά μας αποτελεί η συστηματική επαφή των μαθητών με την μουσειακή εκπαιδευτική εμπειρία ανεξαρτήτως περιορισμών. Η παρουσίαση εστιάζει στη χρήση της πλατφόρμας από την πλευρά του εκπαιδευτικού ως εργαλείο μάθησης. Απευθύνεται σε όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα της εκπαίδευσης και του πολιτισμού.
Δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη και εμβυθιστική εμπειρία μουσείου για τους μαθητές με τη βοήθεια του Minecraft Education: το παράδειγμα του Body Worlds
Το Minecraft Education αποτελεί ένα εκπαιδευτικό εργαλείο το οποίο παρέχει μεγάλη ελευθερία κινήσεων και έκφρασης. Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζεται η δημιουργία ενός εικονικού μουσείου της έκθεσης Body Worlds στο παιχνίδι, καθώς και οι διαδραστικές εικονικές επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος της Βιολογίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον τρόπο με τον οποίο η εικονική εκδοχή της έκθεσης έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να βιώσουν μια ρεαλιστική εμπειρία, να κρατήσουν σημειώσεις και να συλλέξουν φωτογραφικό υλικό. Τέλος, παρουσιάζεται πώς οι μαθητές προχώρησαν στην εμπέδωση των γνώσεων που αποκόμισαν, διεκπεραιώνοντας συνθετικές εργασίες με τη βοήθεια των εργαλείων TEAMS και OneNote.
«Με τις νέες τεχνολογίες βοηθό… την έννοια του χρόνου κατακτώ!». Η συμβολή των νέων τεχνολογιών στην κατάκτηση της έννοιας του χρόνου στο Νηπιαγωγείο
Ο χρόνος αποτελεί μια αφηρημένη έννοια και η διδακτική του προσέγγιση στο Νηπιαγωγείο είναι απαιτητική διότι πρόκειται για μια έννοια που περισσότερο βιώνεται παρά διδάσκεται. Τα νήπια κατακτούν τις χρονικές έννοιες μέσα από τα βιώματά τους και τις εμπειρίες τους, σε συγκεκριμένο κοινωνικό πλαίσιο: αρχικά, μέσω των αισθήσεων και της παρατήρησης των αλλαγών στον εαυτό τους και στο περιβάλλον, στη συνέχεια, μέσω της μνήμης, που αναπλάθει τα γεγονότα του παρελθόντος και τέλος μέσω σύνθετων νοητικών διεργασιών, που προβλέπουν γεγονότα του μέλλοντος. Ο σχεδιασμός με μια ολιστική οπτική και η χρήση κατάλληλων εποπτικών μέσων αποτελούν το κλειδί για μια επιτυχημένη διδασκαλία. Το παιχνίδι παραμένει το κυρίαρχο διδακτικό μέσο και επιπλέον επικουρούν το παραμύθι και οι τέχνες ενώ η μεγαλύτερη ενίσχυση επιτυγχάνεται με την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών τόσο στην δημιουργία εποπτείας όσο και ως αυτοτελείς δραστηριότητες.
Καλλιεργώντας δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης στην Προσχολική Αγωγή: Η περίπτωση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Out of Eden Learn-inspired
Οι δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης λειτουργούν ως απαραίτητα εργαλεία για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, προκειμένου να διαπιστώνουν τη λειτουργικότητα των ιδεών τους, να λαμβάνουν υπεύθυνες αποφάσεις και να επιλύουν αυθεντικά προβλήματα που τα αφορούν. Στην εισήγηση θα αναλυθεί το πλαίσιο καλλιέργειας των δεξιοτήτων μέσα από τις μαθησιακές αρχές και την εργαλειοθήκη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Out of Eden Learn-inspired” που έχει εκπονήσει η ερευνητική ομάδα CoSyLab του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά. Επίσης, θα παρουσιαστούν παραδείγματα υλοποίησης από Προγράμματα Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για τη βαθμίδα της Προσχολικής που αφορούν στη θεματική ενότητα «Δημιουργώ και καινοτομώ. Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία» και ειδικότερα την Υποθεματική «Εκπαιδευτική Ρομποτική» και θα τεκμηριωθεί η διασύνδεσή τους με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών.
Στο χρονοντούλαπο της Τέχνης, η Γλυπτική μας ταξιδεύει... Διαθεματικές και πολυτροπικές δραστηριότητες με θέμα την Γλυπτική στο Νηπιαγωγείο


Η τέχνη της Γλυπτικής δεν έχει όρια... Οι μικροί μας μαθητές γνώρισαν την τέχνη της γλυπτικής, εμπνεύστηκαν από σπουδαίους γλύπτες και με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας δημιούργησαν τα δικά τους ηλεκτρονικά και όχι μόνο γλυπτά. Η προσέγγιση του θέματος έγινε διαθεματικά και βιωματικά. Γλώσσα, μαθηματικά, ιστορία, τέχνη, πολιτισμός, Αγγλικά, πληροφορική, ρομποτική, θεατρικό παιχνίδι και μουσική αποτέλεσαν τη βάση για την οργάνωση ενός προγράμματος ιδιαίτερα ελκυστικού στα παιδιά του Νηπιαγωγείου!
Η εκπαιδευτική ρομποτική στο «ταξίδι της Ενέργειας». Παρουσίαση project του ομίλου ρομποτικής Challenge των Εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα – Λιναρδάτου
Η ομάδα του ομίλου ρομποτικής των Εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα - Λιναρδάτου θα παρουσιάσει την δουλειά της στο πλαίσιο του διαγωνισμού FIRST LEGO League - SuperPowered. Το φετινό θέμα του διαγωνισμού που κλήθηκαν να εξετάσουν οι μαθητές είναι η παραγωγή, διανομή και αποθήκευση της Ενέργειας. Η εκπαιδευτική ρομποτική συνδέεται με τη STEΑM εκπαίδευση και τη διαθεματικότητα. Οι μαθητές μαθαίνουν να λειτουργούν σύμφωνα με θεμελιώδεις αξίες του 21ου αιώνα με τη διασκέδαση να μη λείπει καθόλου από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η αξιοποίηση της κινητής μάθησης και εκπαιδευτικών εφαρμογών κινητών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία
Οι τεχνολογίες αιχμής όπως η κινητή μάθηση, η εικονική κι επαυξημένη πραγματικότητα κ.ά. είναι στο προσκήνιο και αυξάνεται η χρήση τους ολοένα και περισσότερο. Η κινητή μάθηση είναι κάθε μορφή μάθησης που αξιοποιεί τις δυνατότητες που προσφέρουν οι ασύρματες φορητές τεχνολογίες. Στο Δημοτικό του Κολλέγιου Ρόδου η κινητή μάθηση χρησιμοποιείται υποστηρικτικά με εφαρμογές παιχνιδοποίησης της μάθησης (κουίζ, ψηφιακά παιχνίδια, Escape Room), με εφαρμογές παραγωγής ψηφιακού, διαδραστικού υλικού από τους/τις μαθητές/τριές (Canva, PicsArt, Genial.ly κ.ά.), για έρευνα (Google Lens, Επ. Πραγματικότητα κ.ά.) για την επίλυση προβληματικών καταστάσεων για την εκπαίδευση STEM, τον προγραμματισμό και λειτουργία Ρομπότ – Ρομποτική και εκπαιδευτικά παιχνίδια επ. πραγματικότητας με βάση την τοποθεσία – τοπική ιστορία. Συμπερασματικά, στην παρουσίαση θα αναλυθεί πώς η κινητή μάθηση και οι εφαρμογές κινητών συσκευών βοηθούν, εμπλουτίζουν και ενδυναμώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού του Κολλεγίου Ρόδου.
Από το OneNote... στο Teams ή πώς μπορούμε να οργανώσουμε την τάξη μας και να... οργανωθούμε!
Η ραγδαία εξέλιξη των νέων τεχνολογιών πολλαπλασιάζει τις πηγές γνώσης αλλά και τα μέσα με τα οποία ο σύγχρονος εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να διδάσκει. Το OneNote είναι ο….ψηφιακός βοηθός μας που επιτρέπει εύκολα και γρήγορα την οργάνωση του υλικού των μαθημάτων μας σε διαδραστικό περιβάλλον. Το Teams αποτελεί μια πλατφόρμα επικοινωνίας και συνεργασίας εκπαιδευτικών και μαθητών συμβατή με όλα τα εκπαιδευτικά εργαλεία και προγράμματα της Microsoft. Πώς μπορούμε να συνδυάσουμε αυτά τα δύο εργαλεία, ώστε να διευκολύνουμε το έργο μας και να πετύχουμε τους στόχους μας;
Λογοτεχνία στο πληκτρολόγιο
Παρουσιάζονται προτάσεις διδασκαλίας της λογοτεχνίας με την αξιοποίηση του διαδικτύου. Οι επιμορφούμενοι/ες εκπαιδευτικοί:
i. θα παρακολουθήσουν την πλοήγηση σε αίθουσες του εικονικού μουσείου artsteps και θα πλοηγηθούν σε ένα μοντέλο διδακτικής πρότασης για το διήγημα του Δ. Χατζή, Σιούλας ο Ταμπάκος
ii. θα εντοπίσουν αρχές διδασκαλίας της λογοτεχνίας μέσα από το διδακτικό παράδειγμα (Στρ. Μυριβήλη, Μυστική Παπαρούνα) που αναρτήθηκε στην πλατφόρμα e-me στο πλαίσιο του έργου: Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (Τ4Ε). Στη συνέχεια, θα πλοηγηθούν στις εφαρμογές και θα ανταλλάξουν ιδέες για την αξιοποίηση στο μάθημά τους.
Δίνοντας ζωή στην ιστορία. Η αρχαία ιστορία...ψηφιακή πραγματικότητα!
Η χρήση ενός ψηφιακού βιβλίου, σε συνδυασμό με πρακτικές επαυξημένης πραγματικότητας, δίνει τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή να μπορεί με ένα κλικ να ζωντανέψει την ιστορία μπροστά στα μάτια του. Να δει στην οθόνη του επιπλέον πληροφορίες, εικόνες, ήχους και βίντεο, κάνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία παιχνίδι. Να ακούσει ιστορικούς ορισμούς, podcast και να μετατρέψει το μάθημα της ιστορίας σε εργαλείο εξερεύνησης μέσω των ιστοριογραμμών. Να δει το μάθημα της ιστορίας σε μια συνέχεια μέσω ενός πολυεργαλείου. Εμπλέκονται ποικίλα τεχνολογικά εργαλεία όπως το Anchor, Flipgrid, Genial.ly, Sketchfab στο Flip HTML5. Μήπως έτσι διαβάσουμε καλύτερα ιστορία;
Ανίχνευση των γλωσσικών και μαθησιακών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και την Α’ Δημοτικού μέσω των σύντομων ανιχνευτικών εκδόσεων του ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ
Συγγραφείς: Φ. Αντωνίου, Α. Μ. Ράλλη, Α. Μουζάκη
Περίληψη: Η προφορική γλώσσα και οι δεξιότητες γραμματισμού είναι τα κύρια εργαλεία για την κατανόηση και την επικοινωνία με τον κόσμο. Θέτουν τα θεμέλια για τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα των παιδιών και την κοινωνική ανάπτυξη. Ωστόσο, οι γλωσσικές διαταραχές και οι δυσκολίες γραμματισμού αποτελούν τα πιο συνηθισμένα προβλήματα στο Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Στόχος της παρούσας παρουσίασης είναι η ανάδειξη της ικανότητας του εργαλείου γλωσσικής αξιολόγησης ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ να αποτελέσει τη βάση για την έγκυρη και αξιόπιστη ανίχνευση της Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής (ΑΓΔ) και της υψηλής επικινδυνότητας για εμφάνιση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών (ΕΜΔ) μέσω της αξιοποίησης επιμέρους δοκιμασιών του. Μέσα από τη συγκριτική μελέτη ομάδων παιδιών με εξισωμένα χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, κοινωνικο-οικονομικό και εκπαιδευτικό υπόβαθρο) δημιουργήθηκαν δύο σύντομες ανιχνευτικές εκδόσεις. Τα αποτελέσματα της σχετικής μελέτης αναδεικνύουν τις επιμέρους εκείνες δοκιμασίες που έγκυρα και αξιόπιστα εντοπίζουν τα παιδιά με ΑΓΔ και ΕΜΔ.
Δυσγραφία και Τεχνολογία

Η γραφή είναι μια από τις σημαντικές δεξιότητες για τον μαθητή. Όλο και περισσότερο τον τελευταίο καιρό συναντάμε μαθητές με διάγνωση δυσγραφίας και κατά συνέπεια δυσκολία ανταπόκρισής τους στις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις του σχολείου. Μέσα από αυτή την εργασία θα προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε τις αιτίες της δυγραφίας, τον τρόπο αξιολόγησής της, καθώς και τις ασκήσεις- πέρα των κλασικών γραφοκινητικών ασκήσεων - που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση του προβλήματος. Ως συμπληρωματικό - εναλλακτικό μέσο θα παρουσιαστούν οι σύγχρονες ειδικές συσκευές καταγραφής κίνησης του άνω άκρου και της άκρας χείρας (καρπού και δακτύλων) καθώς και ειδικά λογισμικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο πρόγραμμα της ΕΕΕΥΤ στο Δήμο Χαλανδρίου για παιδιά 4-12 ετών.
Χημεία: Από την επαυξημένη πραγματικότητα στη δημιουργία 3D μοντέλων
Στο εργαστήριο επαυξημένης πραγματικότητας της Χημείας είχαμε πειραματιστεί με χημικές ενώσεις, ονοματολογίες και απεικονίσεις χημικών ενώσεων, όπου το υλικό περιβάλλον του χρήστη εμπλουτίστηκε με εικονικά στοιχεία, δημιουργώντας μία μεικτή πραγματικότητα, στην οποία υπάρχουν ταυτόχρονα υλικά και εικονικά στοιχεία. Φέτος, το πεδίο εξερεύνησης είναι η οργανική χημεία στην οποία δεν γίνεται απλά χρήση 3D μοντέλων, αλλά και δημιουργία 3D μοντέλων. Οι εξισώσεις οργανικής χημείας θα αποκτήσουν ρεαλιστική μορφή, απεικονίζοντας συνδέσμους-μόρια-σύνδεση τους στον χώρο
Απευθύνεται σε καθηγητές θετικών επιστημών.
Ρομποτική με χρήση Micro:bit στο Γυμνάσιο
Το εργαστήριο απευθύνεται κυρίως σε καθηγητές Πληροφορικής και Τεχνολογίας:
- Θα γίνει παρουσίαση της πλακέτας Micro:bit
- Θα προγραμματίσουμε τα Micro:bit με Microsoft Make Code και με άλλες γλώσσες προγραμματισμού όπως MicroPython
- Θα δημιουργηθούν και θα προγραμματιστούν ρομποτικές κατασκευές με ενσωματωμένα τα Micro:bit
Οντοϋπολογιστικά Συστήματα και Εικονικά Όργανα - Physical Computing and Virtual Instruments
Στο εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τη διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης οντοϋπολογιστικών συστημάτων με διασύνδεση εικονικών οργάνων μέσω προγραμματισμού LabVIEW. Οι συμμετέχοντες θα δραστηριοποιηθούν σε απλές πειραματικές εφαρμογές μετρήσεων φυσικών μεγεθών σε γνωστικά πεδία των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Picture in the mixture: Η «ανάμειξη» της εικόνας και του λόγου στα γλωσσικά μαθήματα με τη χρήση του PIXTON
Ένα εργαστήριο του προγράμματος PIXTON για την αξιοποίηση των κόμικς στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων. Θα παρουσιαστούν παραδείγματα εφαρμογής του προγράμματος στα μαθήματα της Ν. Λογοτεχνίας, των Αρχαίων και της Ιστορίας.
Ανάπτυξη σεναρίων για αφηγηματικά παιχνίδια με την πλατφόρμα Twine
Σε αυτό το εργαστήριο θα εστιάσουμε στη συγγραφή και την υλοποίηση ενός βασικού σεναρίου για ψηφιακά παιχνίδια. Θα ασχοληθούμε με την επιλογή της θεματικής, του χρονικού πλαισίου και των αφηγηματικών χαρακτηριστικών και θα αναλύσουμε το σχεδιασμό της δράσης, με σκοπό να δημιουργήσουμε μια δυνατή πλοκή που θα βοηθήσει τον παίκτη να ταυτιστεί με τον ήρωα και τον σκοπό του. Η βασική υλοποίηση θα γίνει στην πλατφόρμα Twine, στην οποία μπορούμε να δημιουργήσουμε απλά ή πολύπλοκα αφηγηματικά παιχνίδια, χωρίς να απαιτούνται προηγμένες γνώσεις προγραμματισμού.
Microsoft OneNote & Insights: Ένα ηλεκτρονικό τετράδιο ως εργαλείο διαφοροποιημένης αλλά και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης
Το OneNote αποτελεί ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία στην εκπαιδευτική διδαδικασία του Office365 της Microsoft. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό τετράδιο το οποίο αποτελείται όπως και στην έντυπή του μορφή από θέματα και αυτά από σελίδες. Οι σελίδες αυτού του ηλεκτρονικού τετραδίου λειτουργούν ως ένας λευκός καμβάς που μας επιτρέπει να οργανώσουμε τις σημειώσεις και να εμπλουτίσουμε το υλικό μας αξιοποιώντας μια πληθώρα εργαλείων όπως η εγγραφή ήχου ή η εισαγωγή ενός online Quiz. Αρχικός στόχος του συγκεκριμένου workshop είναι να εξερευνήσουμε πώς μπορούμε να δομήσουμε ένα σχέδιο μαθήματος στο OneNote αξιοποιώντας διάφορα εργαλεία εκμάθησης και παράλληλα πώς οργανώνεται αυτόματα από την εφαρμογή ένας προσωπικός χώρος εργασίας φιλικός, ευνοϊκός και αποδοτικός για τη δυναμική του κάθε μαθητή ανεξαρτήτου ηλικίας ή μαθησιακών δυσκολιών που ενδεχομένως αντιμετωπίζει. Σε δεύτερο στάδιο, θα εξοικειωθούμε με το data analytics εργαλείο της Microsoft, Insights, το οποίο προσφέρει στον εκπαιδευτικό μια ολιστική αποτύπωση των σημείων δυσκολίας των μαθητών του ώστε να εφαρμόσει στρατηγικές παρέμβασης ή πρόληψης.
Δημιουργώντας διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια με την πλατφόρμα Wordwall
H εκπαιδευτική πλατφόρμα Wordwall δίνει την ευκαιρία σε κάθε εκπαιδευτικό να δημιουργήσει με εύκολο τρόπο ψηφιακά διαδραστικά παιχνίδια για όλα τα μαθήματα. O εκπαιδευτικός μπορεί να δημιουργήσει ψηφιακά διαδραστικά σταυρόλεξα, ασκήσεις αντιστοίχισης, κουίζ, ασκήσεις συμπλήρωσης κενών, καθώς και βιντεοπαιχνίδια ώστε να κινητοποιήσει τους μαθητές και να τους εμπλέξει ενεργά αναπτύσσοντας θετική στάση απέναντι στη μαθησιακή διαδικασία. Επιπλέον, είναι ένα εργαλείο που δίνει στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να αξιολογήσει με ένα πιο εναλλακτικό και παιγνιώδη τρόπο τις γνώσεις των μαθητών του. Σκοπός αυτού του εργαστηρίου είναι να παρουσιάσουμε τις διάφορες τυπολογίες δραστηριοτήτων και την αντίστοιχη εκπαιδευτική τους χρήση, καθώς και να βοηθήσουμε τους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν τα δικά τους διαδραστικά παιχνίδια ανάλογα με την ειδικότητά τους και τις ανάγκες των μαθητών τους.
Δημιουργία βίντεο με πρότυπα λυμένες ασκήσεις φυσικής χρησιμοποιώντας απλά λογισμικά
Θα δούμε τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να δημιουργήσουμε βίντεο επίλυσης ασκήσεων με απλά λογισμικά όπως το Microsoft Office και τρόπους διαμοιρασμού τους στους μαθητές.
Canva for Education, ένα ισχυρό εργαλείο που αναπτύσσει τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία με τη χρήση πολλαπλών αναπαραστάσεων
Το Canva for Education αποτελεί μια απλοποιημένη αλλά ισχυρή πλατφόρμα δημιουργίας παρουσιάσεων με εύχρηστα και εντυπωσιακά έτοιμα σχέδια για οποιοδήποτε θεματολόγια ή επίπεδο τάξης καθώς και εργαλεία επεξεργασίας! Εσείς και οι μαθητές σας μπορείτε να δημιουργήσετε τα δικά σας σχέδια μαθημάτων από το απόλυτο μηδέν ή να επιλέξετε από μια βιβλιοθήκη χιλιάδων εκπαιδευτικών προτύπων υψηλής ποιότητας που εξυπηρετούν διαφορετικούς μαθησιακούς στόχους. Από τον καταιγισμό ιδεών ως ομάδα που εργάζεται συνεργατικά έως και τη δημιουργία ατομικών έργων, το Canva for Education έχει πολλές δυνατότητες χρήσεως τόσο μέσα όσο και έξω από την τάξη. Φανταστείτε το Canva for Education ως τη δική σας εικονική τάξη, όπου μπορείτε να συζητήσετε σχετικά με μια εργασία, να βοηθήσετε στην αποσαφήνιση των καθηκόντων σε πραγματικό χρόνο, να αφήσετε τους μαθητές να πάρουν από κοινού αποφάσεις και να υποβάλουν μια ολοκληρωμένη ψηφιακή αφήγηση, καθώς και να παρέχετε ανατροφοδότηση, όλα στο ίδιο μέρος.